Edition: International | Greek
MENU

Αρχική » Ενέργεια

Θα μπορούσαν τα ηλεκτροκαύσιμα να βοηθήσουν για ένα πιο πράσινο μέλλον;

Με τις μεταφορές να παράγουν περίπου το ένα πέμπτο των παγκόσμιων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, ο αγώνας δρόμου έχει ξεκινήσει για την εξεύρεση τρόπων μείωσης των εκπομπών αυτών, προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι του καθαρού μηδενικού ισοζυγίου

Από: EBR - Δημοσίευση: Τρίτη, 10 Μαΐου 2022

«Οι ειδικοί πιστεύουν ότι τα ηλεκτροκαύσιμα θα μπορούσαν να είναι μια λύση για την απαλλαγή από τον άνθρακα αυτών των μεταφορών, αντικαθιστώντας τα παραδοσιακά καύσιμα όπως το ντίζελ και η βενζίνη».
«Οι ειδικοί πιστεύουν ότι τα ηλεκτροκαύσιμα θα μπορούσαν να είναι μια λύση για την απαλλαγή από τον άνθρακα αυτών των μεταφορών, αντικαθιστώντας τα παραδοσιακά καύσιμα όπως το ντίζελ και η βενζίνη».

του Stefan Ellerbeck*

Με τις μεταφορές να παράγουν περίπου το ένα πέμπτο των παγκόσμιων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, ο αγώνας δρόμου έχει ξεκινήσει για την εξεύρεση τρόπων μείωσης των εκπομπών αυτών, προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι του καθαρού μηδενικού ισοζυγίου.

Ενώ η τεχνολογία ηλεκτρικών μπαταριών για την απεξάρτηση των οδικών οχημάτων από τα ορυκτά καύσιμα ανταποκρίνεται στην αυξανόμενη ζήτηση των καταναλωτών, η απαλλαγή από τον άνθρακα σε τομείς μεγάλων αποστάσεων που είναι δύσκολο να ηλεκτροδοτηθούν - όπως η ναυτιλία, τα φορτηγά και οι αερομεταφορές, παραμένει πρόκληση. Οι ειδικοί πιστεύουν ότι τα ηλεκτροκαύσιμα θα μπορούσαν να είναι μια λύση για την απαλλαγή από τον άνθρακα αυτών των μεταφορών, αντικαθιστώντας τα παραδοσιακά καύσιμα όπως το ντίζελ και η βενζίνη.

Η ρυπαρή πραγματικότητα

Τα οδικά ταξίδια ευθύνονται για τα τρία τέταρτα των εκπομπών των μεταφορών. Το μεγαλύτερο μέρος αυτών προέρχεται από τα αυτοκίνητα και τα λεωφορεία, αλλά λίγο κάτω από το 30% προέρχεται από τα φορτηγά που μεταφέρουν εμπορεύματα. Αν και οι αερομεταφορές δέχονται πολλές επικρίσεις από τους περιβαλλοντολόγους, αντιπροσωπεύουν μόνο το 10% περίπου των εκπομπών των μεταφορών. Η διεθνής ναυτιλία συμβάλλει σε παρόμοιο ποσοστό. Οι σιδηροδρομικές μετακινήσεις παράγουν τη μικρότερη ποσότητα CO2. Ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας εκτιμά ότι για την επίτευξη των στόχων για μηδενικές εκπομπές μέχρι το 2050, απαιτείται μείωση των εκπομπών από τις μεταφορές κατά 20% μέχρι το 2030.

Τι είναι τα ηλεκτροκαύσιμα;

Γνωστά και ως συνθετικά ή ηλεκτρονικά καύσιμα, τα ηλεκτροκαύσιμα είναι μια αναδυόμενη κατηγορία καυσίμων αντικατάστασης. Με τη χρήση ηλεκτρισμού για να συνδυαστούν τα μόρια υδρογόνου του νερού με τον άνθρακα του CO2, μπορεί να δημιουργηθεί ένα υγρό καύσιμο που λειτουργεί στους υπάρχοντες κινητήρες. Το διοξείδιο του άνθρακα που χρησιμοποιεί αυτή η διαδικασία δεσμεύεται απευθείας από την ατμόσφαιρα, οπότε η καύση των ηλεκτροκαυσίμων δεν προσθέτει στις συνολικές εκπομπές.

Ωστόσο, είναι ακριβά. Ανάλογα με το καύσιμο που αντικαθιστάτε, τα ηλεκτροκαύσιμα μπορεί να κοστίζουν έως και επτά φορές περισσότερο από τα ορυκτά καύσιμα. Επομένως, πρέπει να διασφαλιστεί ότι τα ηλεκτροκαύσιμα έχουν συγκρίσιμες επιδόσεις με τα αντίστοιχα ορυκτά καύσιμα.

Ταξίδι ανακάλυψης

Με τον αγώνα δρόμου να βοηθήσουν την αεροπορία και τη ναυτιλία να γίνουν πράσινες, μεγάλες εταιρείες επενδύουν στην ανάπτυξη καθαρής ενέργειας, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτροκαυσίμων. Η Infinium με έδρα την Καλιφόρνια ανακοίνωσε πρόσφατα τη συνεργασία της για τη μεγαλύτερη μέχρι σήμερα εγκατάσταση παραγωγής ηλεκτροκαυσίμων σε εμπορική κλίμακα στην Ευρώπη. Η εταιρεία ηλεκτροκαυσίμων και η ENGIE, προμηθευτής τεχνολογίας για ηλεκτρονικά καύσιμα χαμηλών εκπομπών άνθρακα, σχεδιάζουν να αναπτύξουν μια νέα εγκατάσταση με την ονομασία Reuze.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Infinium Robert Schuetzle λέει ότι η εγκατάσταση στη Δουνκέρκη της Γαλλίας θα βοηθήσει τις εταιρείες και τις χώρες της Ευρώπης να επιτύχουν τους στόχους τους για τη μείωση του άνθρακα και την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής. «Ως ένας από τους μεγαλύτερους κόμβους μετατροπής CO2 που έχουν ανακοινωθεί μέχρι σήμερα στην Ευρώπη, αναμένουμε ότι η εγκατάσταση θα μετατρέπει κάθε χρόνο περισσότερους από 300.000 τόνους αποβλήτων CO2 σε ηλεκτροκαύσιμα Infinium χαμηλών εκπομπών άνθρακα για χρήση στη ναυτιλία και την αεροπλοΐα της Ευρώπης».

Τα ηλεκτροκαύσιμα που αναπτύσσονται έχουν σχεδιαστεί για να είναι φιλικά προς τον χρήστη, προσθέτει: «Ένα από τα καλύτερα πράγματα σχετικά με τα ηλεκτροκαύσιμα της Infinium είναι ότι τα καύσιμα μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε υπάρχοντες κινητήρες και υποδομές, χωρίς την ανάγκη επανασχεδιασμού ή αναβάθμισης. Αυτό επιτρέπει στις εταιρείες να μειώσουν τις επιβλαβείς εκπομπές και να επιτύχουν τους στόχους τους για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα χωρίς δαπανηρές αλλαγές στις μεταφορές».

Άλλες συνεργασίες αναπτύσσονται επίσης σε όλο τον κόσμο. Για παράδειγμα, η Vattenfall, η SAS, η Shell και η LanzaTech συνεργάζονται για την ανάπτυξη συνθετικού βιώσιμου αεροπορικού καυσίμου (SAF). Το έργο αναμένεται να ξεκινήσει την παραγωγή SAF έως το 2027.

Πράσινη Προοπτική

Πρόσφατη έρευνα που υποστηρίζεται από το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ δείχνει ότι χώρες όπως το Μεξικό έχουν τη δυνατότητα να διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο στη μεταμόρφωση της παγκόσμιας ναυτιλίας μέσω πράσινων καυσίμων μηδενικών εκπομπών άνθρακα. Αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης σειράς μελετών που διερευνούν τις ευκαιρίες για πράσινα ναυτιλιακά καύσιμα στις αναδυόμενες οικονομίες.

Η γειτνίαση του Μεξικού με τη Βόρεια Αμερική, καθώς και με τον Ατλαντικό και τον Ειρηνικό Ωκεανό, θα μπορούσε να το καταστήσει κορυφαίο προμηθευτή για τα πλοία που επισκέπτονται τα λιμάνια του και κορυφαίο εξαγωγέα πράσινων καυσίμων, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτροκαυσίμων. Η χώρα διαθέτει πλούσιο δυναμικό ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και έχει θέσει στόχους για μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 50% τουλάχιστον έως το 2050.

Η απαλλαγή του τοπικού ναυτιλιακού τομέα από τον άνθρακα θα βοηθούσε το Μεξικό, αλλά και τον υπόλοιπο κόσμο, να επιτύχουν τους πράσινους στόχους τους.

*Συγγραφέας, Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ
**πρώτη δημοσίευση: www.weforum.org

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Γνώμη

Η Κίνα εγκλωβίζει την Αφρική σε μια «παγίδα χρέους»

Athanase PapandropoulosΑπό: Athanase Papandropoulos

Τα κρατικά κινεζικά Ταμεία κατέχουν πάνω από το 60% του χρέους σε 17 χώρες της ηπείρου

Ηλεκτρονική Έκδοση Τρέχοντος Τεύχους: 04/2021 2021

Περιοδικό

Τρέχον Τεύχος

04/2021 2021

Δείτε τα παλαιά τεύχη
Συνδρομή
Διαφημιστείτε
Ηλεκτρονική Έκδοση

Ευρώπη

Η Επιτροπή παραπέμπει την Ελλάδα στο Δικαστήριο για καθυστερήσεις πληρωμών

Η Επιτροπή παραπέμπει την Ελλάδα στο Δικαστήριο για καθυστερήσεις πληρωμών

H Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να παραπέμψει την Ελλάδα στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Οικονομία

Ανάπτυξη ίσον μεταρρυθμίσεις

Ανάπτυξη ίσον μεταρρυθμίσεις

Η ελληνική οικονομία κατέκτησε σημαντικούς στόχους τα τελευταία χρόνια

EURACTIV.com - Feeds

All contents © Copyright EMG Strategic Consulting Ltd. 1997-2024. All Rights Reserved   |   Αρχική Σελίδα  |   Disclaimer  |   Website by Theratron