Edition: International | Greek
MENU

Αρχική » Ανάλυση

Διαχείριση Ανθρώπινων Πόρων: Οι νέες προκλήσεις

Η κρίση της πανδημίας αλλά και οι τελευταίες εξελίξεις από τις νέες τεχνολογίες (τεχνητή νοημοσύνη και big data) έχουν φέρει μεγάλες αλλαγές και προκλήσεις στη διαχείριση ανθρωπίνων πόρων: τηλεργασία, υβριδικό γραφείο, πρόσληψη από απόσταση, επικοινωνία, κ.α.

Από: EBR - Δημοσίευση: Παρασκευή, 16 Απριλίου 2021

«Το πρώτο μάθημα που πρέπει να αντληθεί είναι: τέλος με το μοντέλο που στηρίζεται απλά στην παροχή εντολών και επίβλεψη εάν έχουν εκτελεστεί καλώς.»
«Το πρώτο μάθημα που πρέπει να αντληθεί είναι: τέλος με το μοντέλο που στηρίζεται απλά στην παροχή εντολών και επίβλεψη εάν έχουν εκτελεστεί καλώς.»

του Κωνσταντίνου Ζοπουνίδη*

Η κρίση της πανδημίας αλλά και οι τελευταίες εξελίξεις από τις νέες τεχνολογίες (τεχνητή νοημοσύνη και big data) έχουν φέρει μεγάλες αλλαγές και προκλήσεις στη διαχείριση ανθρωπίνων πόρων: τηλεργασία, υβριδικό γραφείο, πρόσληψη από απόσταση, επικοινωνία, κ.α.

Το θέμα του πώς διοικούμε το 2021 μας έχει απασχολήσει στις τελευταίες αρθρογραφίες μας.

1. Κ. Ζοπουνίδης, Το μάνατζμεντ: Τέχνη και Μέθοδος, Ναυτεμπορική, 17/10/2020.

2. Κ. Ζοπουνίδης, Το μάνατζεμντ, Ναυτεμπορική, 16/2/2019.

3. Κ. Ζοπουνίδης, Μ. Εσκαντάρ, 100 λέξεις του μάνατζμεντ, Ναυτεμπορική, 7/2/2020.

Προσαρμογή στη νέα πραγματικότητα

Εδώ και ένα χρόνο, οι μάνατζερ συνειδητοποίησαν ότι οι παλιές μέθοδοι δεν ήταν προσαρμοσμένες και επαρκείς.

Το πρώτο μάθημα που πρέπει να αντληθεί είναι: τέλος με το μοντέλο που στηρίζεται απλά στην παροχή εντολών και επίβλεψη εάν έχουν εκτελεστεί καλώς. Ο μάνατζερ οφείλει να δίνει χώρο και να εμπιστεύεται τις ομάδες του με περισσότερη αυτονομία. Αυτή η κρίση θα έχει δείξει περισσότερο την αποτελεσματικότητα των αποκεντρωμένων οργανώσεων που απελευθερώνουν ενέργειες στο πεδίο των δραστηριοτήτων και που αρνούνται να συγκεντρώσουν την εξουσία στα χέρια μιας μικρής ομάδας κυρίαρχων μάνατζερ.

Μια άλλη πρόκληση είναι η διατήρηση του συνδέσμου των μάνατζερ με τους συνεργάτες τους. Περισσότερο από ποτέ, η κρίση της πανδημίας καθιερώνει την έννοια των νομάδων εργαζομένων οι οποίοι εναλλάσονται ζωή στο γραφείο, στο σπίτι ή σε τρίτες θέσεις. Εξάλλου, μια μελέτη έδειξε ότι οι εργαζόμενοι θα προτιμούσαν να παραιτηθούν παρά να βρίσκονται σε τηλεργασία σε ποσοστό 100%.

Μερικά στατιστικά στοιχεία

Με βάση δύο πρόσφατες έρευνες (ESSEC Business School, Boston Consulting Group) και το ετήσιο βαρόμετρο τηλεργασίας 2021/Malakoff Humanis, η εργασία που μοιράζεται μεταξύ σπιτιού και γραφείου γίνεται κανόνας. Αυτό το νέο παράδειγμα αναγκάζει τους επιχειρηματίες να αναδιατάξουν το χώρο και να επανεξετάσουν τις πρακτικές του μάνατζμεντ.

· Ο προτιμώμενος χώρος εργασίας του εργαζομένου:

- 40% ατομικό γραφείο,

- 21% διαμοιραζόμενο γραφείο,

- 19% γραφείο στο σπίτι – τηλεργασία,

από αυτούς το 85% επιθυμούν να διατηρηθεί για πάντα η τηλεργασία και το 93% αυτός ο νέος τρόπος θα αναστατώσει τις πρακτικές του μάνατζμεντ,

- 12% open space: ανοιχτός χώρος/καθορισμένη θέση,

- 4% flex office,

- 2% coworking,

- 2% άλλο.

· Η τηλεργασία επιτρέπει για τους εργαζόμενους...

- 83% μια πιο μεγάλη αυτονομία,

- 80% οικονομίες στα χρηματοοικονομικά,

- 78% μια καλύτερη ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής.

· Η τηλεργασία επιτρέπει για τους μάνατζερ...

- 80% μια καλύτερη ισορροπία στη ζωή των εργαζομένων,

- 74% μια πιο μεγάλη αυτονομία,

- 74% μια καλύτερη ποιότητα ζωής στην εργασία.

· Το μάνατζμεντ post-Covid: οι πρακτικές που πρέπει να αποφεύγονται

- αποκλειστική αξιολόγηση των επιδόσεων,

- εστίαση σε στελέχη με υψηλό δυναμικό,

- προτεραιότητα πάντα στο σεβασμό των διαδικασιών.

· Οι πέντε βασικές ποιότητες του μάνατζερ

1. Η εκτίμηση 37%

να εμπνέεις σεβασμό, διατήρηση καλών σχέσεων με την ομάδα σου.

2. Η ενσυναίσθηση 33%

να νιώθεις ανήσυχος για την ευημερία των συνεργατών σου.

3. Να ακούς 31%

να παραμένεις ανοικτός στη διαφορετικότητα των γνωμών και σε ότι εφαρμόζεται σε άλλες επιχειρήσεις.

4. Υποστήριξη της ανάπτυξης νέων δεξιοτήτων για τους εργαζόμενους 29%.

5. Να είσαι ικανός να θέτεις τον εαυτό σου σε εποικοδομητική κριτική. 26%

Σε περίοδο μεγάλης αβεβαιότητας και κατάρρευσης των συλλογικών σχέσεων, η ανάγκη για μια στρατηγική εκτέλεσης δεν πρέπει ποτέ να επισκιάσει τη σημασία που πρέπει να δοθεί στους ανθρώπους. Αυτό είναι που κάνει τη διαφρά σήμερα μεταξύ ενός καλού και ενός εξαιρετικού ηγέτη (Marie Humblot – Ferrero, Συνεργαζόμενη Μάνατζερ στην Boston Consulting Group).

Συμπερασματικά, ενισχύοντας τη διαρκή δέσμευση των συνεργατών, με άλλα λόγια την ικανότητά τους να ανταποκρίνονται στους στόχους της επιχείρησης, αυτό μπορεί να φαίνεται προφανές. Οι μάνατζερ με τον τρόπο τους, να αποδέχονται το λάθος, να αναγνωρίζουν τις προσπάθειες και την ποιότητα του έργου όσο και τις επιδόσεις των εργαζομένων, θα ενισχύσουν αυτή τη δέσμευση. Τέλος, η νέα λειτουργία του Chief happiness officer έχει στόχο να διαδόσει την ευημερία σε όλες τις δραστηριότητές της επιχείρισης. Όπως η αποτελεσματικότητα, η ευημερία στην εργασία δεν αποφασίζεται με διατάγματα, οργανώνεται (βλ. Μ. Μιχαλόπουλος, Ε. Γρηγορούδης, Κ. Ζοπουνίδης, Στρατηγική των Επιχειρήσεων, Εκδόσεις Κλειδάριθμος, 2008, 248 σελίδες).

Αναφορές

1. Chaire WorkPlace Management / ESSEC Business School: Mon bureau post – confinement ΙΙ – Septembre 2020.

2. ANDRH / Boston Consulting Group: sondage BVA / BCG realise en Octobre 2020 aupres de 4000 salaries en France, Espagne, Royaume – Uni et Allemagne.

3. Barometre annuel teletravail 2021 / Malakoff Humonis, “(Re) Construire un engagement durable” - Bernard Coulaty, Professeur de management a l’ Ieseg.

*Ακαδημαϊκός, Βασιλική Ακαδημία Οικονομικών & Χρηματοοικονομικών, Βασιλική Ευρωπαϊκή Ακαδημία των Διδακτόρων, Επίτιμος Δρ. ΑΠΘ, Πολυτεχνείο Κρήτης & Audencia Business School, France

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Γνώμη

Λυδία λίθος της παγκόσμιας νομιμότητος η Κύπρος

Από: EBR

Η υπερεκτίμηση θετικών χαρακτηριστικών και η υπερβολή στην υποτίμηση δοκιμασιών ή έξωθεν προερχομένων αντιξοοτήτων, αποτελούν συνήθεις αντιδράσεις μεμονωμένων ατόμων, κοινωνικών ομάδων ή και κρατών

Ηλεκτρονική Έκδοση Τρέχοντος Τεύχους: 01-02/2021 2021

Περιοδικό

Τρέχον Τεύχος

01-02/2021 2021

Δείτε τα παλαιά τεύχη
Συνδρομή
Διαφημιστείτε
Ηλεκτρονική Έκδοση

Ευρώπη

Η Ευρώπη ανοίγει ξανά το κεφάλαιο “ψηφιακός φόρος”

Η Ευρώπη ανοίγει ξανά το κεφάλαιο “ψηφιακός φόρος”

Το κεφάλαιο “ψηφιακός φόρος”, το οποίο έχει ανοίξει πολλές φορές στο παρελθόν χωρίς επιτυχή κατάληξη, επιχειρεί να ανοίξει εκ νέου η Ευρωπαϊκή Ένωση

Οικονομία

Κατά 30% αυξήθηκαν οι online αγορές στην Ελλάδα το 1ο τρίμηνο του 2021

Κατά 30% αυξήθηκαν οι online αγορές στην Ελλάδα το 1ο τρίμηνο του 2021

Εντυπωσιακούς ρυθμούς ανάπτυξης καταγράφει η αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα, εν μέσω πανδημικής κρίσης

EURACTIV.com - Feeds

All contents © Copyright EMG Strategic Consulting Ltd. 1997-2021. All Rights Reserved   |   Αρχική Σελίδα  |   Disclaimer  |   Website by Theratron